ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 

Α. Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι ΑΘΗΝΑ

Ε-mail:        sypyyp@gmail.com           sypyyp@minedu.gov.gr

sypyyp400

Τετάρτη 24 Απρίλιος 2024

                                                                

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠ.Ε.Π.Θ. (ΣΥΠΥΥΠ)

  ΕΔΡΑ: Λ. Κηφισίας  16,

 Αμπελόκηποι- Αθήνα  115-26

           ΑΘΗΝΑ       11-10-2016      

     Αρ. Πρωτ.:144                    

    Προς

-  Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων             

                      κ. Νικόλαο Φίλη                                  

site: www.sypyp.gr

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ. 2131316384 φαξ.: 210-3442203

-  Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Π.Ε.Θ.  κ. Γιάννη Παντή

-  Aναπληρώτρια Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού Τομέων Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ιωάννα Χρήστου

 -Διευθντή της Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Ανδρονίκη Μπάρλα

-Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

              κ. Παναγιώτη Κασσιανό

- Μέλη μας

 

                                    Κοιν.

-          Π.Ο.Σ.Υ.Π.

 
  -          ΕΝΩΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 
ΥΠΕΠΘ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ
 
       

                                                                                            ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Σύμφωνα με το άρθρο 4 παράγραφος 1του Ν. 2690/1999: «Οι δημόσιες υπηρεσίες, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία πενήντα (50) ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες.

Η προθεσμία αρχίζει από την κατάθεση της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία και την υποβολή ή συγκέντρωση του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων. Αν η αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή οφείλει, μέσα σε τρεις (3) ημέρες, να τη διαβιβάσει στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον ενδιαφερόμενο. Στην περίπτωση αυτή η προθεσμία αρχίζει από τότε που περιήλθε η αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία. Για υποθέσεις αρμοδιότητας περισσότερων υπηρεσιών, η προθεσμία του πρώτου εδαφίου παρατείνεται κατά δέκα (10), ακόμη, ημέρες.»

Στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 4 αναφέρεται: « Οι διοικητικές αρχές οφείλουν, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου, να χορηγούν αμέσως πιστοποιητικά και βεβαιώσεις. Αν η άμεση χορήγηση τούτων δεν είναι δυνατή, αυτά αποστέλλονται ταχυδρομικώς, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών, στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί.»

Σύμφωνα με το Νόμο 3242/04 (ΦΕΚ 102 τ΄ Α/24-5-2004) στο Κεφάλαιο Β’ «Περί Απλούστευση των Διοικητικών Διαδικασιών», στο άρθρο 6  στην παράγραφο 1 αναφέρεται:

«Εάν κάποια υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, ειδικά αιτιολογημένης, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει, εντός πέντε (5) τουλάχιστον ημερών πριν από την εκπνοή τους, να γνωστοποιήσει εγγράφως στον αιτούντα:

α) τους λόγους της καθυστέρησης,

β) τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την υπόθεση και τον αριθμό τηλεφώνου του, για την παροχή πληροφοριών και

γ) κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία.»

Στο άρθρο 7 του Ν. 3242/2004 (Α΄ 102) και τις παραγράφους 1-3, όπως αυτές αντικατέστησαν τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1943/ 1991 (Α΄ 5), περιγράφεται η αποζημίωση των πολιτών  για τη μη τήρηση προθεσμιών διεκπεραίωσης υποθέσεων από τη Διοίκηση, χωρίς να αγνοείται ότι η µη έγκαιρη απάντηση σε αιτήσεις και αναφορές πολιτών συνιστά πειθαρχικό παράπτωµα, σύμφωνα µε τις διατάξεις της περίπτωσης ιγ΄ της παρ. 1 του άρθρου 107 του Ν. 4057/2012 (Υ.Κ.) (Α΄ 54). 

Με το Νόμο 4325 (ΦΕΚ 47 Τ.Α΄/11-05-2015) «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης − Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» έχουμε επέκταση συγκεκριμένων διατάξεων του ν. 2690/99 - «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας»

στο κεφάλαιο 3 άρθρο 7 με τίτλο «Επέκταση των δικαιωμάτων πολιτών και υπαλλήλων»  παράγραφος 2 αναφέρεται:

1. Στο άρθρο 1 του Ν.2690/1999 (Α΄ 45) «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας» προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής: «Ειδικά οι διατάξεις των άρθρων 4 έως 7 και του άρθρου 12 του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, στα Ν.Π.Ι.Δ. και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) του Κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και στις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α, εντός ή εκτός της Γενικής Κυβέρνησης».

2. Στο τέλος του άρθρου 4 του Ν.2690/1999 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής: «Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των υπηρεσιών της παραγράφου 1 έχουν υποχρέωση έγγραφης ενημέρωσης των αιτούντων υπαλλήλων για την πρόοδο υποθέσεων σχετικών με θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης που εκκρεμούν ενώπιων τους εντός της προθεσμίας της παραγράφου 1, εφόσον δεν έχει διεκπεραιωθεί η υπόθεσή τους εντός της ως άνω προθεσμίας».

Επιπλέον κατά την θεωρία του διοικητικού δικαίου, η λειτουργία της Διοίκησης οφείλει να διέπεται από την αρχή της νομιμότητας, η οποία εκφράζεται με τη διακριτική ευχέρεια και τον τρόπο κατά τον οποίο
ασκείται. Η διακριτική ευχέρεια προβλέπεται από κανόνες δικαίου, οι οποίοι παρέχουν στο διοικητικό όργανο την αρμοδιότητα και οι οποίοι συγκεντρώνονται στα εξής: στον σκοπό των διατάξεων που παρέχουν την αρμοδιότητα, το δημόσιο συμφέρον για την εξυπηρέτηση του οποίου παρασχέθηκε η αρμοδιότητα, ο συνταγματικός κανόνας της ισότητας και οι γενικές αρχές της χρηστής διοίκησης, της αναλογικότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, καθορίζουν τα άκρα νόμιμα όρια, μέσα στα οποία η αρμοδιότητα πρέπει να ασκηθεί. Βάσει δε των κανόνων που διέπουν γενικώς τη δράση της δημόσιας διοίκησης, αλλά και των διατάξεων που παρέχουν και καθορίζουν τα όριά της, καθίσταται δυνατός ο δικαστικός έλεγχος της άσκησης της διακριτικής ευχέρειας.

Καθίσταται λοιπόν σαφές από τα ανωτέρω ότι το πλαίσιο της δράσης της Διοίκησης, αναφορικά με την άσκηση των αρμοδιοτήτων της, ήτοι, όσον μας αφορά, στην ολοκλήρωση των μεταβολών της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων της, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να είναι αυθαίρετη, κατά παραβίαση των αρχών της ισότητας, της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης. Το τελευταίο συνιστά υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας και άρα κακή χρήση αυτής και συνεπώς λόγο ακύρωσης των διοικητικών πράξεων.

Επί του συγκεκριμένου, είναι αλήθεια ότι οι Διοικητικοί Υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών, όπως επανειλημμένως σας έχουμε  διαμηνύσει, καλούνται συνεχώς και υπό ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, συχνά υπό καθεστώς πιέσεων και πάντα με την επίκληση του φιλότιμου, να μπαλώνουν διάφορες ανεπάρκειες, ώστε να βγάζουν «ασπροπρόσωπες» τόσο τη διοίκηση όσο και την πολιτική ηγεσία σε ανεδαφικούς σχεδιασμούς.

Ωστόσο τα δικά τους αιτήματα, πολλές φορές, όχι μόνο δεν διεκπεραιώνονται  εντός των προθεσμιών αλλά τις ξεπερνούν κατά πολύ δημιουργώντας την εντύπωση ότι υπάρχει ειδικό καθεστώς για τα αιτήματα των Διοικητικών Υπαλλήλων, αυτό της «αδιαφορίας, της απαξίωσης και της αντιμετώπισης ως υπαλλήλων δευτέρας κατηγορίας».

Για παράδειγμα σε συνάντηση μας με την αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού κ. Ιωάννα Χρήστου, την περασμένη Δευτέρα στις 3/10/16, της τέθηκε το ερώτημα για ποιο λόγο στο συμβούλιο της Πέμπτης 6/10/16 η ημερήσια διάταξη δε θα περιείχε θέματα των διοικητικών υπαλλήλων των περιφερειακών υπηρεσιών παρ’ όλο που υπήρχαν έτοιμοι φάκελοι. Το μόνο  που εισέπραξε ο Σύλλογός μας τελικά  ήταν μία πεισματική άρνηση, που φυσικά δεν έγινε ούτε αποδεκτή  ούτε και κατανοητή.

Ο Σύλλογός μας έχει γίνει αποδέκτης αρκετών αναφορών συναδέλφων για την καθυστέρηση αυτή, είτε αφορά αποσπάσεις, είτε μεταθέσεις, είτε μετάταξη σε ανώτερο κλάδο κ.λ.π.. Εξηγήστε μας λοιπόν τι νόημα θα είχε για παράδειγμα η απόσπαση ενός συναδέλφου μετά από 8 μήνες ή ακόμη και έναν χρόνο από τότε που κατέθεσε την αίτησή του, αφού, το πιθανότερο είναι να μην υφίστανται οι ανάγκες για τις οποίες ο συνάδελφός έχει ζητήσει την απόσπασή του.

Για όλους αυτούς τους λόγους ζητούμε:

   Α) Την άμεση σύγκληση του υπηρεσιακού συμβουλίου ΚΥΣΔΙΠ και την εισαγωγή στην ημερήσια διάταξη όλων των αιτημάτων των συναδέλφων μας, για τα οποία δεν υπάρχει εκκρεμότητα. Δεν υπάρχει καμία λογική και καμία δικαιολογία στην καθυστέρηση αυτή.

  Β) Την άμεση εξέταση όλων των αιτημάτων των συναδέλφων μας, που έχουν υποβάλλει  στο Υπουργείο εδώ και δύο μήνες και δεν υπάρχει καμία εκκρεμότητα. 

  Γ) Την ολοκλήρωση της διαδικασίας με την έκδοση των αποφάσεων του ΚΥΣΔΙΠ και την κοινοποίηση τους στους ενδιαφερόμενους, προς αποφυγή της καθυστέρησης πλέον των τριών μηνών που παρατηρείται σε αρκετές περιπτώσεις.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους που εκκρεμούν τα αιτήματά τους πέραν των τριών μηνών, να μας ενημερώσουν, στο e-mailτου Συλλόγου, το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 14-10-2016, ώστε ο Σύλλογος να προβεί άμεσα στις νομικές εκείνες ενέργειες  προκειμένου να πράξει η Διοίκηση το νόμιμο και το προφανές. Αυτό που θα χρειαστεί μόνο είναι να συμπληρωθεί ο συνημμένος πίνακας και να αποσταλεί στο Σύλλογο μέχρι την παραπάνω ημερομηνία.

Κλείνοντας απευθυνόμαστε προς κάθε κατεύθυνση και προειδοποιούμε ότι ο Σύλλογός μας θέλοντας να διασφαλίσει τα δικαιώματα των συναδέλφων υπαλλήλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας,  θα προβεί σε κάθε νομική ενέργεια, εφόσον δε συγκληθεί άμεσα το ΚΥΣΔΙΠ και σε διαδοχικές του συνεδριάσεις αποφανθεί για όλα τα υπηρεσιακά αιτήματα των συναδέλφων μας.

                                                         Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΥΠΥΥΠ

                                         Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                           ΝΩΝΤΑΣ  ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ                                               ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΓΚΑΣ